فروشگاه اینترنتی خرید لباس زیر

در این وبلاگ می خواهیم با خرید لباس زیر ارزان و آنلاین از سایت نیلاتن و آشنایی بیشتر در مورد شورت زنانه داشه باشیم

فروشگاه اینترنتی خرید لباس زیر

در این وبلاگ می خواهیم با خرید لباس زیر ارزان و آنلاین از سایت نیلاتن و آشنایی بیشتر در مورد شورت زنانه داشه باشیم

استایل کژوال چیست؟

این روزها بسیار در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام نام استایل کژوال را شنیده اید و حتما تابحال از خود این سوالات را پرسیده اید که اصلا تیپ کژوال یعنی چه و مناسب چه رده سنی است؟ یا مختص به یک جنسیت خاص است یا نه؟


آیا سبک استایل casual مناسب فصل خاصی از سال است یا خیر و در همه فصول سال می توان آن را پوشید؟


همیشه افراد شیک پوش به دنبال نکات و ترفندهایی برای شیک پوشی و ست کردن اصولی لباس ها با رنگ های مختلف هستند؛ از این رو در این یادداشت برآن شدیم تا توضیحی جامع در باب معرفی استایل کژوال داشته باشیم و نکات ست کردن و تیپ زدن در این استایل را بازگو نماییم.


تیپ کژوال یکی از خاص ترین و محبوب ترین تیپ هایی است که این روزها در میان خانم ها و آقایان بسیار پرطرفدار است و البته چشم نواز و دلپذیر نیز است.


تاریخچه استایل کژوال چیست؟

به وجود آمدن این استایل بر می گردد به قرن نوزدهم میلادی و برای اولین بار توسط بانوان این تیپ شکل گرفت کژوال به معنای تحت الفظی یعنی راحتی! به چه دلیل این تیپ ساخته شد؟ در قرن ۱۹ میلادی یکی از تیم های فوتبال زنانه که واقع در اسکاتلند بود، اقدام به طراحی لباسی برای فوتبالیست های خود نمود و هدف اصلی این باشگاه، طراحی لباس ورزشی آزاد و راحت برای ورزشکارانش بود.


با گذشت زمان این استایل روز به روز گسترش پیدا کرد و به شهرها و جوامع مختلف وارد شد و از سویی دیگر حتی در میان آقایان نیز محبوب شد و امروزه ما استایل کژوال مردانه و زنانه داریم.


کژوال یعنی چه؟

لغت کژوال (Casual) ریشه از زبان انگلیسی دارد و معنی آن راحتی است. از این اصطلاح در صنعت مد و فشن بسیار استفاده می شود و سبکی با این نام برای تیپ های روزمره بوجود آمده است.


افرادی که تمایل به استفاده از Casual style دارند؛ می بایست به سراغ پوشیدن لباس های راحتی، آزاد و سبک بروند و از انتخاب آیتم های بسیار رسمی، چسبان، سنگین و ضخیم اجتناب بورزند. این استایل به گونه ای جذاب و راحت است که حتی برخی از افراد ترجیح می دهند در مراسمات رسمی نیز این تیپ را بزنند و خود را از قید و بندهای لباس های عجیب و غریب و مجلل خلاص کنند.


شومیز ساده


اما با این حال بدانید که این اصلا رسم درستی نیست و به اصطلاح هر نکته مکانی دارد و شما باید متناسب با هر مکانی، پوشش خاص آن را بر تن داشته باشید.


به عبارت دیگر می توان استایل کژوال را همان لباس روزانه و روزمره ای نامید که افراد به راحتی می توانند به کارهای بیرون از خانه خود برسند مانند خرید کردن، گردش، سرکار رفتن (برخی از ادارات پوشش خاصی برای کارمندان خود ندارند) و موارد دیگر.


تیپ کژوال در عین راحتی شیک و جذاب نیز است و همین مساله آن را از سایر تیپ ها جدا نموده است.


انواع استایل کژوال

همانطور که گفته شد واژه کژوال به معنی راحتی است اینکه شما در لباسی که بر تن دارید احساس غیررسمی و راحتی داشته باشید و البته آن لباس در عین راحتی، برای موقعیت مدنظرتان مناسب نیز باشد. انتخاب اینکه چه نوعی از استایل کژوال را داشته باشید، بستگی به مقصدی است که می خواهید به آنجا بروید.


هدف اصلی را مجدد بازگو می کنم احساس راحتی در عین شیک بودن است. به صورت کلی این استایل می تواند شامل آیتم های زیر باشد:


تی شرت

کفش های کتانی و اسپرت

پیراهن

دامن

ژاکت

شلوار جین

شومیزهای ساده و بلند

در ادامه این یادداشت بیشتر در این مقوله صحبت خواهیم نمود.


استایل کژوال زنانه و دخترانه تابستانی

تیپ کژوال دخترانه به دلیل تنوع بالایی که در دسته بندی پوشاک زنانه وجود دارد متنوع تر است. دسته بندی هایی همچون: کت و دامن، سارافون، شومیز زنانه ساده آراور و بلند، تونیک و خیلی موارد دیگر.


یک نمونه عالی برای ساخت استایلی کژوال در محل کار: پوشیدن یک مانتو جلوباز با رنگ های خنثی مانند آبی، طوسی و یا نوک مدادی و یک شومیز ساده برای زیر مانتو است. البته این تیپ را با تغییر رنگ مانتو و کوتاه و بلندی قد آن می توان در شرایط مختلف نیز پوشید.


یکی از جدیدترین استایل های کژوال دخترانه و زنانه، پوشیدن کت تک به همراه شلوارهای جین گشاد یا شلوار بگ است.


مورد بعدی که می توان در ساخت یک استایل کژوال تابستانی استفاده نمود: انتخاب یک مانتو جلوباز به رنگ روشن و همچنین یک دامن گشاد نخی است. برای پوشش پا نیز می توانید کفش اسپرت را انتخاب نمایید. این تیپ برای رفتن به کافی شاپ، رستوران، خرید و در کل خارج شدن روزمره از منزل است آن هم در روزهای گرم تابستان.


شومیز زنانه را به راحتی می توانید با رنگ های متنوع و در کنار سایر المان ها و اکسسوری های مختلف قرار بدهید. شومیز یک لباسی هست که با خرید یک باره آن می توانید چند هدف را نشونه گیری کنید و تیپ های متفاوت زیادی را برای خود بسازید.


شومیزهای دوخته شده از پارچه حریر و یا ساتن بیشتر مناسب برای مجالس و مهمانی ها هستند؛ اما اگر به دنبال یک شومیز برای استایل خیابونی و تیپ روزانه هستین، بنظرم بهتره به سراغ خرید شومیز زنانه نخی برید.


شومیز و سارافون تیپی همیشه محبوب هست. اگر از زیر سارافون خود شومیز خوشرنگ و زیبا را بپوشید، برای خود استایلی مناسب مهمانی ها و دورهمی های دوستانه بهاری خلق کردید. ابتدا بهتر است که سارافون خود را با هر رنگی که مدنظرتان هست (به سراغ رنگ های شاد و سرزنده بروید که نشانگر بهار و زندگی باشند) و بعد از آن رنگ شومیز را متناسب با رنگ سارافون انتخاب کنید.


پیشنهاد دیگر ما برای ساخت یک استایل کژوال برای رفتن به دورهمی ها و محافل دوستانه، ترکیب مدل شلوار زنانه ساده و شیک به همراه شومیز زنانه سفید رنگ است؛ برای تکمیل این تیپ ساده اما بسیار جذاب می توانید از یک کتانی ورزشی ساده و سفید استفاده نمایید.


برای ساخت استایل کژوال در فصل تابستان و بهار دست شما باز است و می توانید با توجه به سلیقه و به خرج دادن کمی خلاقیت، مدل های جذابی از استایل کژوال را برای خود بسازید. در این میان دیدن پیج های بلاگری که در حوزه مد و پوشاک کار می کنند بسیار به شما کمک خواهند نمود.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد