فروشگاه اینترنتی خرید لباس زیر

در این وبلاگ می خواهیم با خرید لباس زیر ارزان و آنلاین از سایت نیلاتن و آشنایی بیشتر در مورد شورت زنانه داشه باشیم

فروشگاه اینترنتی خرید لباس زیر

در این وبلاگ می خواهیم با خرید لباس زیر ارزان و آنلاین از سایت نیلاتن و آشنایی بیشتر در مورد شورت زنانه داشه باشیم

قوی ترین هورمون استروژن چیست؟

احتمالاً در مورد استروژن چیزهای زیادی شنیده اید ، اما آیا می دانید در واقع سه هورمون استروژن وجود دارد که به طور طبیعی توسط بدن انسان تولید می شود؟ استرادیول قوی ترین هورمون استروژن است که نقش عمده ای در سلامت باروری فرد دارد و یکی از عناصر اساسی چرخه قاعدگی و یائسگی است. از این رو ، حفظ سطح مطلوب آن کلید سلامت بدن است.

این ممکن است برای افرادی که از غذاهای غنی از استروژن و برخی از داروها مانند قرص های جلوگیری از بارداری استفاده می کنند یا مبتلا به بیماری زمینه ای هستند که بر سطح هورمون های تولید مثل تأثیر می گذارد ، مشکل باشد.


استرادیول چیست؟

استرادیول که با نام 17 بتا استرادیول نیز شناخته می شود ، فاکتور مهمی در سیستم تولیدمثل زنان است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود و اگرچه مردان و زنان این هورمون استروژن را دارند ، اما در زنان هنوز این میزان بالاتر است.

این هورمون در داخل تخمدان ، پستان ، غدد فوق کلیوی و جفت (در دوران بارداری) ساخته می شود.

در مردان نیز در غدد فوق کلیوی و بیضه ساخته می شود.


نقش استرادیول در بدن

 



استرادیول به طور عمده مسئول بلوغ و نگهداری سیستم تولید مثل است و از رشد و نمو اندام های جنسی زنان ، از جمله پستان ، واژن ، رحم و لوله های رحمی پشتیبانی می کند.

این هورمون نقش زیادی در چرخه قاعدگی زنان دارد و سطح آن با این چرخه متفاوت است. افزایش سطح این هورمون در دوران قاعدگی باعث بالغ شدن و آزاد شدن تخمک و ضخیم شدن دیواره رحم می شود.

این امر باعث کاشت تخمک بارور شده در دیواره رحم می شود. این هورمون همچنین نقشی اساسی در سلامت استخوان ها و مفاصل بدن زن دارد.

با افزایش سن ، تخمدان ها استرادیول کمتری تولید می کنند که این امر چرخه قاعدگی را متوقف می کند و یائسگی شروع می شود. تحقیقات نشان می دهد زنان در حدود 51 سالگی به یائسگی می رسند و یائسگی آنها ممکن است چندین سال طول بکشد.

با کاهش سطح استروژن ، علائمی مانند خشکی واژن ، گرگرفتگی ، اختلالات خواب ، نوسانات خلقی و علائم ادراری در زنان مشاهده می شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که با گذشت زمان و کاهش سطح استرادیول ، خطر پوکی استخوان افزایش می یابد.

در مردان ، استرادیول به حفظ سلامت استخوان ، عملکرد شناختی و تولید اکسید نیتریک کمک می کند. همچنین ممکن است از تخریب اسپرم جلوگیری کند.

اگرچه مردان به مقادیر کمتری از این هورمون تولید مثل نیاز دارند ، اما هنوز برای سلامتی مردان ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد